آشنایی با قانون 20/80 و میاموتو موساشی


قانون 20/80:

• 20 درصد از فعالیت های شما باعث ایجاد 80 درصد از نتایج دلخواه شما هستند.

• 20 درصد افراد جامعه 80 درصد ثروت کشور را در کنترل خود دارند.

• از بین کسانی که منظم به این وبلاگ و مطالب مراجعه می کنند فقط 20 درصد به صورت جدی ورزش می کنند:

(اگه گروهی که ورزش نمی کنند رو حذف کنیم کسانی که این کار رو امتحان کردن 20 درصد از کل شرکت کننده ها توی نظر سنجی هستن)

 

هدف از بیان این قانون اینه که بعضی از دوستان به خودشون بیان، فقط خوندن مطالب شما رو ورزشکار و سالم نمی کنه، باید عمل کنید.

 

میاموتو موساشی: 

شمشیرزن، استراتژیست، فیلسوف، نویسنده و رونین مشهور ژاپنی که آثار جالبی رو از خودش به جا گذاشته. وی 60 دوئل داشته و توی همه ی اونها بدون دردسر برنده شده! 

این آدم برای من نماد سخت کوشی و تلاش حساب میشه، به بعضی از جملاتش دقت کنید:

هزار روز یادگیری و تمرین برای انضباط، ده هزار روز یادگیری و تمرین برای استاد شدن.

 

درباره یک موضوع، هزاران نکته یاد بگیر. (از این شاخه به اون شاخه نپریدن و استاد شدن در یک کار) 

 

این وبلاگ از سال 95 در حال فعالیته، خیلی از شما دوستان به صورت خصوصی با من در ارتباط بودین، ولی من هر سال فقط یک نفر رو دیدم که اگه ازش بخوام فلان برنامه رو 2 روز انجام بده، میره و 20 روز تکرارش می کنه، توی ذهن من این دوستان مثل موساشی هستن، کسایی که خیلی فراتر از 20 درصدِ موفقِ جامعه ورزشی هستند و دیر یا زود جزو نخبه های کلیستنیکس خواهند شد.

 

این مطلب رو برای خودم نوشتم، این نوشته ها یک تلنگر به خود منه که یادم بمونه توی همه جوانب زندگیم دوست دارم چطور باشم.