میله بارفیکس و دیپ

آموزش ساخت میله بارفیکس و پارالل دیپ.

در این پست اندازه های استاندارد برای ساخت میله بارفیکس و پارالل دیپ را ذکر خواهیم کرد. همچنین نکاتی که حین ساخت باید اونها رو رعایت کنید تا میله ای که می سازید پایداری و دوام بیشتری داشته باشد.

اندازه ها:

اندازه میله بارفیکس و پارالل دیپ

ابعاد لوله گالوانیزه یک اینچی برای استفاده به عنوان میله بارفیکس و میله های پارالل مناسب عموم می باشد. (این اندازه قابل تغییر است و قطر لوله باید طوری باشد که برای شما خوش دست باشد.)

نکات:

• بهتر است جنس ستون ها از چوب باشند. (ارتعاش کمتری خواهید داشت و ارزون تر هم در میاد)

• برای اینکه یک ستون کمتر مصرف کنید می توانید از همچین طرحی استفاده کنید:

• میله ی بارفیکس و میله های پارالل دیپ، نباید چرخش داشته باشند. برای جلوگیری از این چرخش می توانید مثل شکل اولِ این پست میله ها را به ستون پیچ کنید، یا اینکه مثل شکل زیر، سوراخی در ستون چوبی و در میله ایجاد کنید و یک میله ی کوچکتر از آن عبور بدهید که جلوی چرخش رو بگیره.

جلوگیری از چرخش میله بارفیکس

• موقع نصب ستون ها دقت کنید که فقط بتن نریزید. اگه دیده باشید موقع نصب تیر چراغ برق و ...، قبل از ریختن بتن در کناره های تیر سنگ های بزرگی قرار میدهند و سپس بتن رو می ریزند که باعث افزایش استحکام میشه.

• اگر در منطقه ی زندگی شما هم موریانه های زیادی وجود دارند اقدامات زیر را برای جلوگیری از خورده شدن ستون ها انجام دهید:
 - انتهای ستون ها که در زیر خاک هستند را به روغن موتور سوخته آغشته کنید و با نایلون بپیچیدش (نایلون های تبلیغی مغازه ها!) به طوری که حتما انتهای ستون که با خاک در تماس هست با نایلون  پوشیده شده باشه.
- بعد از اتمام مراحل ساخت، ستون ها رو رنگ کنید.

• طرح بالا یک طرح کلی و استاندارد است ولی با توجه به شرایط جسمی خودتان می توانید آن را ویرایش و بهینه سازی کنید.

• من شخصا با این نقشه ساختم و یه ایراد داره! فاصله بین پارالل ها باید کمتر باشه، این فاصله خیلی زیاده، حدود پنجاه سانتی متر انتخاب بهتریه...

اگه سوال یا پیشنهادی برای بهتر شدن طرح دارید با ما در میان بذارید.