کلیستنیکس

مهم ترین تمرینات کلیستنیکس که ابتدا باید به اونها بپردازید.

آقای ali در پست "توهم مبتدی نبودن!" نظری گذاشتند. این پست توضیح مفصل تری برای نظر ایشون و همه کسانی ست که این ورزش رو تازه شروع کرده اند و با تنوع بالایی از حرکات رو به رو هستند:

"با سلام و سپاس مطلبه بسیار عالی و مفیدی بود، در حرکاتی که ذکر کردید در چندین حرکت هنوز ضعف دارم و چند حرکت را نیز هنوز در تمرینات انجام ندادم. ..."

خیلی از دوستان کلیستنیکس رو با دیدن کلیپ افرادی که حرکات نمایشی انجام می دهند شروع می کنند و طبیعتا دوست دارند خیلی از اون حرکات رو در اولین فرصت یاد بگیرند. نکته ای که از چشم ماها پنهان است اینه که این افراد ماه ها و سال ها روی تمرینات پایه ای کار کردند و هنوز هم کار می کنند ولی از اونها فیلم نمی گیرند! 

تمرینات پایه ای مثل زیر بنای حرکات پیشرفته هستند و همان طور که یک ساختمان بدون زیر بنای مناسب مستحکم نیست، بدن شما هم بدون این تمرینات پایه ای نمی تونه ابزار مناسبی برای یادگیری تمرینات پیشرفته باشه. 

حرکات پایه ای کلیستنیکس عبارتند از:

۱- بارفیکس

بارفیکس+ورزش+کلیستنیکس

۲- شنا

شنا+کلیستنیکس+ورزش

۳- اسکوات

۴- Leg Raises

۵- Hyper Extentions

انجام این حرکت روی پارالل دیپ هم امکان پذیر است، به ویدئوی دوم دقت کنید.

hyper extentions

۶- Hanstand

ویدئوهای زیر رو هم تماشا کنید، توی ویدئوی اول که از کانال TrainingPal گرفتم تمرینی رو برای قسمت پایین کمر ذکر نکرده که جای تعجب داره. ویدئوی دوم از کانال Fortress ویدئوی کامل تری است. 

ویدئو اول از TrainingPal:

کلیستنیکس

ویدئوی دوم از Fortress:

کلیستنیکس

 


نکات

• توی ویدئوی دوم اشاره می شه که بهتره سال اول تمریناتتون روی این تمرینات متمرکز باشه و سعی نکنید حرکات پیشرفته رو یاد بگیرید.

• این حرکات رو از فرم های ساده ترشون شروع کنید. توی ویدئوی دوم به حرکات سختی اشاره شده و ضروریه که قبلش فرم های ساده رو مسلط بشیم.

• اگه خواستید تمریناتتون رو بر اساس ویدئوی دوم تنظیم کنید، در ابتدا تعداد حرکات و فرم های ساده تر رو از این پست (لینک) استخراج کنید. اعدادی که توی ویدئوی دوم بهشون اشاره شده:

Pullups: 25
Pushups: 70
Pistol Squats: 10
Leg Raises: 25
Hyperextensions: 20
Handstand Hold: 60 seconds

قبل از هر گونه عمل به توصیه ها مشورت و نظرخواهی از افراد متخصص رو فراموش نکنید.