عادات صبحگاهی

چطور روز خود رو شروع کنیم تا در طول روز پر انرژی و سرحال باشیم؟

اکثر اوقات اول صبح انرژی زیادی ندارم و با وجود اینکه خوابمم نمیاد ولی حال بیدار شدن هم ندارم! از طرفی اگه آدم صبحش رو پر انرژی شروع کنه در طول روز اثرات مثبتش رو مشاهده می کنه. قبلا هم ویدئوهایی از آنتونی رابینز رو نگاه می کردم که روی قدرت Morning Ritual (عادات صبحگاهی؟) خیلی تاکید می کرد. بهرحال می تونید این حرف ها رو باور نکنید و این ویدئو رو نگاه کنید و به مدت چند روز، اول صبح این کارها رو انجام بدید. مطمئنا تاثیرش رو توی زندگی تون خواهید دید و این عادات رو جزئی از برنامه ی صبحگاهی خود خواهید کرد. ویدئو از Training Pal:

عادات صبحگاهی

روی تصویر بالا یا این لینک کلیک کنید.

خلاصه ای از ویدئو برای دوستانی که ویدئوی زبان انگلیسی رو نگاه نمی کنند:

- صبح ها سخت ترین قسمت روز است. بخصوص در فصل زمستان که هوای بیرون سرد است و انگیزه ی آدم برای بلند شدن از تخت گرم و نرم کمتر و کمتر میشه. به همین دلیل تصمیم گرفتم که یک عادت صبحگاهی برای خودم درست کنم که منو از تختم بلند کنه و  باعث شه که کل روز رو با انرژی زیادی سپری کنم. 

- این برنامه ی صبحگاهی از 4 بخش تشکیل شده که در مجموع نیم ساعت وقت میگیره.

- قسمت اول: تنفس

این قسمت رو از Wim Hof الگو گرفتم و 30 بار نفس عمیق می کشم. سپس شش های خود رو از هوا پر می کنم و نفسم رو حبس می کنم. (Wim Hof کسیه که کوه اورست رو فقط با یه شلوارک فتح کرد!)

- قسمت دوم: یوگا

توی این قسمت یک روتین ساده ی یوگا به اسم sun salutation رو چندین بار تکرار می کنم تا جایی که بدنم گرم بشه. (حدود 10 دقیقه)

یوگا

اگه این روتین رو برای مدت طولانی و منظم انجام بدید قدرت شما برای انجام تمرینات ورزشی افزایش پیدا خواهد کرد.

- قسمت سوم: دوش آب سرد!

این قسمت رو هم از Wim Hof الگو گرفتم و درباره فواید دوش آب سرد می تونید خودتون تحقیق کنید، ولی برای من این کار صرفا تمرینی واسه ذهنمه، چون وقتی صبح خودم رو با کاری شروع می کنم که ذهنم در برابرش مقاومت می کنه، در طول روز می تونم فرد پر اراده ای باشم و کارهایی که لازمه رو بدون تنبلی انجام بدم. 

بر خلاف انتظار، بعد از دوش آب سرد، به هیچ وجه احساس سرما نمی کنم و احساس شادابی و پر انرژی بودن دارم. 

- قسمت چهارم: ماساژ ارگان های داخلی

برای این قسمت حتما باید ویدئو رو ببینید...


نکات

• جز قسمت سوم (دوش آب سرد در اول صبح) همه رو امتحان کردم، در صورتی که سرما خوردید مسئولیتش با خودتون :)
• توی تمرینات یوگا تنفس خیلی مهمه و توی آموزش هایی که من دیدم حین انجام یوگا باید فقط از طریق بینی تنفس کرد. بعدا درباره sun salutation توی کانال تلگرام یک ویدئو میذارم تا نحوه ی تنفس حین اجرای این تمرین هم براتون مشخص بشه. 
 
اگه شما هم عادتی دارید که صبح ها به شما انرژی میده با ما در میان بذاریدش.